Mød Rooftops team

RADHIKA, Daglig leder

Mit motto er: “Jeg ved, jeg kan, derfor skal jeg”. Jeg har evnen til at gøre en forskel på dagtilbudsområdet, derfor påtager jeg mig det ansvar.

Min rejse startede i erhvervslivet, hvor jeg havde mulighed for at lede og styre projekter og personale. Men destinationen endte med at blive i børnenes univers. Med kandidat i science (MS) og i marketing (MBA), bringer jeg et nysgerrig sind, organiseret tænkning og mange års ledelseserfaring til Rooftop. Desuden giver min bachelor uddannelse som pædagog, kombineret med 7 års erfaring i en af ​​de bedste institutioner, mig et stærkt fundament til at lede mit personale og denne institution.

Jeg er en praktiske leder med pædagogikken i mit hjerte. Man kan derfor ofte finde mig blandt børnene, sammen med personalet. Jeg holder af at have tæt kontakt med forældrene, forstå deres synspunkter og hjælpe dem i det udfordrende arbejde, det kan være, at være forældre. Min mission er kort og godt at skabe det bedste miljø for holistisk udvikling og dannelsen af børn.

LISA – Montessori Pædagog

Jeg har I lang tid arbejdet som Montessori-pædagog og har erfaring med at kombinere læring og leg i børnenes dagligdag.  Jeg kan lide at følge og bidrage til deres daglige læring, udvikling og dannelse – hvert trin i deres udvikling bringer noget nyt.  Jeg tror på at vi kan lære mindst lige så meget af børn, som vi kan lære dem. Jeg mener at pædagoger og forældre bør samarbejde for at sikre barnets alsidige udvikling. Derfor lægger jeg stor vægt på at forstå forældre og at besvare deres bekymringer, undren og spørgsmål på den bedst mulige måde.

ANDREAS – Pædagog

Jeg opfatter mig selv som omsorgsfuld, tålmodig, reflekteret og rummelig person. Jeg kan godt lide at være aktiv i samvær med børnene. Som pædagog lægger jeg stor vægt på at lytte og skabe rum for barnets udtryk. Jeg er tydelig som voksen og skaber genkendelige rammer for børn, hvor de kan indleve deres oplevelser. Til dagligt udtrykker jeg mig visuelt på lærreder med spray- og penselmaling og spiller fodbold.

SEVIN – Pædagog

Jeg er uddannet pædagog og har før min uddannelse arbejdet med tale/høre hæmmede børn. Gennem min uddannelse har jeg arbejdet i en special- samt almindelig institution. Jeg har som pædagog, fokus på tryghed og nærvær ud fra en anerkendende tilgang som møder hvert enkelt barn i øjenhøjde. Derudover vægter jeg et godt forældresamarbejde med masser af kommunikation, da samspillet mellem os og forældre er et vigtigt fundament for børnene. Jeg er et åbent, kommunikativt menneske, der sætter stor pris på at lære og lære fra mig til både børn og mine kollegaer.

JULIE – Pædagog

Jeg er uddannet pædagog og har stort fokus på børns sproglige udvikling. Jeg skaber et godt læringsmiljø, hvor vi ikke kun bruger det talte sprog, men også kropsprog, mimik og billedesprog. Her vil børn opleve min anerkendende tilgang, mine mange smil og kram. Jeg lægger vægt på at være nærværende, lære barnets interesser at kende, se barnets muligheder, og skabe en tryg hverdag der støtter op om god udvikling. Jeg er Rooftops sprog ansvarlig og støtter børn samt mine kollegaer i børnenes sproglige udvikling.

MADS – Pædagog

Jeg blev færdiguddannet pædagog i januar 2022. Før jeg startede min uddannelse arbejde jeg 1,5 år i Børneinstitutionen Lillekilde og derudover har jeg 10 års erfaring som ungdomstræner i badminton. Jeg nyder at lege aktivt med børnene og se hvordan børnene selv tager legene til sig og videreudvikler dem med deres enestående fantasi. Det er fantastisk at se dem udvikle alle deres forskellige kompetencer gennem lege og se dem vokse i samspil med hinanden.

SALMA – Pædagog

Jeg er en pædagog med flere års erfaring inden for “Early Childhood Education”. Jeg definerer mig selv som en tålmodig, empatisk og sød person, der udfører sit arbejde med passion. Jeg kan godt lide at observere børn for at forstå deres behov, lytte til deres synspunkter, følelser, acceptere deres følelser og respektere deres individualitet. Jeg guider børn til at lære gennem leg ved at lave aktiviteter, der stimulerer deres sanser.

MEDINE – Pædagog

Jeg er uddannet pædagog fra 2016 og har 2 års erfaring i en vuggestue, derudover  har jeg tre børn som har givet mig den størreste erfaring indenfor pædagogik. Jeg definerer mig selv som en meget smilene og glad person, og dette smitter også af på børnene. I mit optik skal barnet guides i mange timer og man skal give dem en hånd når det er nødvendigt. En hånd til at det selv kan udvikle sig. For det vigtigste er at hjælpe barnet med at lære sine muligheder så det selv kan udvikle sig – tage sit tøj på, løse konflikter samt blive del af fællesskaber. Jeg tilrettelægger gode rammer hvor børn kan lege og lære sammen. Derudover betyder forældre samarbejdet meget, hvor man bygger på gensidighed, tryghed og åbenhed.

AIMI – Team Koordinator

Jeg er en erfaren pædagogmedhjælper, uddannet inden for det sociale område med en Bachelor og Kandidat i socialt arbejde. Jeg elsker at være på gulvet blandt børnene – “i børnehøjde” – optaget af planlagte eller spontane aktiviteter. Jeg er empatisk og opmærksomt på børnenes tanker og behov og møder dem på det niveau, hvor de lige præcis er. Jeg gøre læring til en sjov og god oplevelse. Desuden, har jeg en stor interesse for naturen, som jeg gerne deler og inspirerer børnene med.

AMALIE – Danse Pædagog

Jeg har en bachelor i jazzdans og pædagogik fra Norge. Jeg har erfaring som dancer og dancelærer med fokus på børn, som har brug for alternative læringsmetoder. Det jeg bringer til Rooftop’s team er en person, som elsker at være aktiv med børnene, men som også elsker at sidde, observere og analysere børnenes adfærd. Jeg mener at det er vigtigt at vise børnene gensidig respekt. At give børnene et trygt miljø hvor de kan fejle uden at være bange og lære af det er vigtigt for mig.

OLENA – Steiner Pædagog

Jeg har arbejdet som aflastnings pædagog for et barn med særlige behov. Jeg er interesseret i idræt og det aktive liv. Jeg er også musikalsk – spiller på Klang og fløjte. Jeg genkender mig mest i de børn, der er indadvendte og generte, da jeg er selv lidt genert anlagt. Jeg åbner mig selv fuldstændigt, når jeg er med børnene, da jer er mest tryg i deres fælleskab. Dette bruger jeg i mit arbejde, hvor jeg støtter børnene, især de generte og indadvendte, med at udfolde sig selv trygt.

ALINA – Pædagog studerende

Med en masters i engelsk, har jeg arbejdet med børn i mange år. Jeg har arbejdet i børnehaver siden 2016 og elsker at arbejde med og være omkring små børn. En god dag er en dag med plads til kreativitet, hygge og omsorg. Jeg tror at børn har brug for plads til at lære sproglige, fysiske og sociale færdigheder, og samtidig plads til omsorg, kram og anerkendelse.

PANY – Pædagogassistent

Som PAU uddannet har jeg 15 års erfaring fra både vuggestue og børnehave. Som person har jeg god energi, -er initiativrig, imødekommende, smilende og udadvendt. Både forældre og kolleger ville beskrive mig som omsorgsfuld, lyttende, legende og nærværende. I mit arbejde anvender jeg desuden en positiv og konstruktiv kommunikationsform. Derudover er jeg god til at observere og til at arbejde med forskellige løsningsmodeller med børnene. Regntøj og gummistøvler er fast indhold i min rygsæk, da det er meget vigtigt for mig at kunne være ude med børnene i alt slags vejr:).

UMA – Montessori Pædagog

Jeg er en Montessori uddannet pædagog med 4 års erfaing. Jeg nyder at være omgivet af børn og har en naturlig passion for at opmuntre og hjælpe små børn til at nå deres potentiale. Jeg er overbevist om, at indstilling af værdier som nysgerrighed, disciplin, uafhængighed og sociale færdigheder i unge sind skaber ansvarlige voksne. Jeg bidrager til Rooftop med min struktureret og organiseret måde at arbejde med børn på.

JACOB – Pædagogassistent

Jeg har taget 2 år på pædagoguddannelsen og har derudover 4,5 års erfaring fra forskellige institutioner. Herunder, vuggestue, børnehave og specialskole for udviklingshæmmede. Som person er jeg struktureret og anderkendende i min tilgang til børnene og tålmodig hvilket har givet mig et godt fundament for gode relationer. Jeg har fokus på det enkelte barn og deres kompetencer og forsøger altid at møde dem i et børneperspektiv lige præcis hvor de er. Dette, mener jeg, giver de bedste udviklingsmuligheder inden for trivsel, læring og dannelse. Derudover har jeg stor interesse for naturen, hvilket jeg så vidt det er muligt prøver at få flettet ind i pædagogiske aktiviteter i dagligdagen. Min store motivation er således at give børnene redskaber og kompetencer til livet og se, for eksempel gennem leg at de udvikler sig positivt.

EMIL – Pædagogassistent

(input text)

EMERALD – Sosu Assistent

Jeg er uddannet sundhedsplejerske og har flere års erfaring inden for pleje. Jeg har også arbejdet som pædagogisk medhjælper. Jeg er livlig, energisk og fuld af latter. “På toppen af latter åbnes universet for uendeligt mange nye muligheder”, sagde en vis mand engang. Det er mit mål, at få både børn og voksne til at opleve og udforske disse muligheder. Jeg arbejder med kognitiv udvikling af børn og giver hvert barn individuel opmærksomhed.

LOUISE – Sosu Assistent

Jeg uddannet Social-og sundheds Assistent, men jeg har over 10 års erfaring i pasning af børn. Jeg er nærværende og ser det enkelte barn i dets eget øjenhøjde. Jeg holder meget af at lave rytmik og kreative projekter med børne, hvor jeg har særligt fokus på det grovmotoriske/finmotoriske og sprogstimulering. Jeg er empatisk og et meget omsorgsfuld væsen. Jeg er let til smil og holder meget af mit samarbejde med børnene og deres forældre, samt mit Rooftop Team.

ZAHRAH – Uddannet Pædagogmedhjælper

Jeg er en ung afghansk kvinde opvokset i Danmark. For to år siden afsluttede jeg et toårigt kursus som pædagog medhjælper. Jeg er rolig omkring børn og alligevel meget farverig og energisk i min leg med dem. Jeg kommer fra en kultur, hvor arbejde er en seriøs forretning, og jeg tager mit ansvar alvorligt. Jeg er også lærenem og håber at vokse professionelt med børnene i Rooftop.

 

MINA – Pædagogmedhjælper

Jeg har arbejdet som Montessori-pædagog i et par år, og jeg har en master i lingvistik, hvor en del af det handler om sprogtilegnelse og -udvikling hos børn. Jeg nyder at arbejde med børn, hjælpe dem med at vokse og bidrage til deres overordnede udvikling, samtidig med at jeg sikrer deres trivsel og støtter dem mentalt. Jeg mener, det er vigtigt at etablere et nærende, trygt miljø, hvor børnene kan trives. Jeg er en udadvendt tålmodig person og forsøger at etablere mig som en voksen, som børnene kan betro sig til.

RONALYN – Pædagogmedhjælper

Jeg kommer fra Filippinerne, men har boet i Danmark i over 6 år. Jeg har arbejdet med børn i over 1 år i både privat institution og også som privat børnepasser. Jeg er en hårdtarbejdende, hjælpsom og munter person, der holder meget af at tage mig godt af børnene og sørge for, at de er glade og nyder deres tid her i Rooftop.

Jeg er også den, der søger for, at der altid er nok af bleer, sprit og andre vigtige hjælpemidler i Rooftops lager.

NITISHA – Pædagogmedhjælper

Jeg er uddannet som lærer fra indien og har flere års erfaring i børnepasning og undervisning af små børn, både i Indien og Singapore. Jeg er let tilgængelig og engageret. Jeg interesserer mig for at udvikle selvstændighed og selvværd hos børn med afsæt i deres interesser. Jeg er omstillingsparat og altid klar til noget nyt. I vil altid finde mig med et smil på læben, fordi  ” a smile is a curve that sets everything right”

MICHELLE – Pædagogmedhjælper

Jeg er en filippinsk kvinde med en dansk mand og har boet her i 4 år. Igennem mit livs rejse har jeg uddannet mig og arbejdet inden for IT branchen i Filippinerne, har været nanny i Singapore og Au Pair til  et autistisk barn i Danmark. Jeg er en åben og venlig person med altid smile på læben. Jeg er nysgerrig og det smitter af på børnene. Jeg har det bedst, når jeg har travlt og det munder ud i en sjov og aktiv dag for børn og mig.

 

FATIMA – Pædagogmedhjælper

Min professionelle baggrund er Laboratorietandteknikker, men jeg har fundet min store passion, som er at arbejde med børn. Det giver mig en stor glæde, som er takket være børnene. Jeg har gennem 3 års erfaring opbygget kompetencer inden for børneperspektiv og udvikling af børn. Jeg er særligt optaget af at være til stede i nuet med barnet, og støtte dets behov. Derudover er jeg meget nærværende med børnene og vil gerne give dem trygge og rolige rammer at udvikle sig i. Det er vigtigt for mig at jeg som pædagogisk personale viser stor empati og støtter barnet i dets udvikling og trivsel. 

 

PEGGY – Pædagogmedhjælper

Siden jeg var en lille pige vidste jeg, at jeg gerne ville arbejde med børn, og jeg har fulgt den drøm lige siden. Jeg startede som babysitter som 12-årig og fortsatte indtil jeg var 17, da jeg begyndte at arbejde som pædagogmedhjælper i vuggestuer og daginstitutioner. Jeg ser mig selv som en meget tålmodig, venlig, altid smilende og kærlig person. Jeg ved og tror også på, at kommunikationen og samarbejdet med forældrene er en meget vigtig del af ethvert barns opvækst. Jeg tror også på, at børnene er vores fremtid, og det er vores opgave at behandle dem godt og vejlede dem til at være vitale, selvstændige individer. Jeg elsker at være i øjenhøjde med børnene, lege, lære og skabe sammen med dem.

KATARIYA – Pædagogmedhjælper

Jeg er 22 år gammel, og har jeg arbejdet med børn i 4 års alderen. Jeg elsker børn og går ekstremt meget op i, at de føler sig trygge og glade i mit selvskab. Derudover er det også meget vigtigt for mig, at følge børnenes nysgerrighed. Jeg er kreativ og laver mange forskellige aktiviteter der er med til at forme og udvikle børnene. Sport betyder meget for mig, og jeg har blandt andet spillet fodbold i 14 år. Jeg er en meget omsorgsfuld person, der altid har et smil på læberne og går op i et godt samarbejde, både med børnene og mine kollegaer.

 

ANNA – Pædagogmedhjælper

Jeg flyttede for nylig til Danmark fra Island, hvor jeg arbejdede i en børnehave, der følger Reggio Emilia pædagogikken. Jeg arbejdede med børn i aldersgruppen 4-6 og opdagede, at børn godt kan lide mig. Jeg tror, det skyldes, at jeg er tålmodig, respektfuld, nærværende og stoler på det enkelte barns kompetencer. Jeg nyder at læse bøger med børn og arbejde med deres kunstneriske, kreative og æstetiske evner. Jeg er metodisk og struktureret, hvilket jeg tror hjælper mig i arbejdet med børn. Mit mål er at lære af børnene og dele min viden med dem i deres rejse mod at blive selvstændige, selvsikre og kompetente individer.

 

ROBERT – Kok/Køkkenchef

Jeg er Rooftop’s kok. Jeg har over 20 års erfaring som kok på et hotel. Det er en spændende udfordring at skulle lave mad til små børn frem for voksne. – En udfordring der glæder mig hver dag. Min erfaring med at servicere kunder med en bred vifte af ønsker på samme tid, er en stor fordel når der skal tages hensyn til børn med forskellige behov grundet f.eks. allergi eller religiøs overbevisning. Jeg håber at kunne tilføje lidt farve og smag til Rooftop med min ‘fransk-italienske baggrund’

FAUSTO – Køkkenassistent

Jeg er køkkenassistent i Rooftop, men jeg hjælper alle mine kolleger, når som helst og med hvad som helst, når der er brug for en hjælpende hånd. Jeg er også ansvarlig for generel hygiejne. Du kan finde mig, enten i køkkenet med en kartoffelskræller i hånden, igang med opvasken eller ved at forberede eftermiddagsmad til de kære små. Om mandagene er det mig en fornøjelse at desinficerer alt legetøj samt vægge, håndtag osv. for at beskytte vores dejlige børn bedst muligt.

MARK EMIL (BirdNerd) – Dyre-Ekspert

Jeg har levet af at passe dyr i 10 år. Jeg er udlært dyrepasser fra Bornholms Rovfugleshow i 2017 og har haft egen virksomhed siden februar 2019. Siden jeg er udlært har jeg arbejdet mange forskellige steder. Både på Roskilde Tekniske Skole, hvor dyrepassere bliver uddannet, Zoologisk Have i København, Bornholms Rovfugleshow, forsøgsdyrs dyrepasser på Københavns Universitet, værkstedsleder på Grennesminde (STU uddannelse) og forskellige småjobs rundt omkring. Nu har jeg faste børnehaver, hvor jeg kommer en dag om ugen, passer deres dyr og planter samt underviser børnene i dyr og natur.